LABİRENT OYUNU
Bu etkinliğimizde küçük bir labirent oyunu kodlayacağız. Bunun için öncelikle kedi kuklasını silerek Ladybug ve Donut kuklalarını yükleyelim ve her ikisinin de labirente sığması için büyüklüklerini 25 olarak değiştirelim.
Labirenti ise kendiniz çizebileceğiniz gibi yazının sonunda vereceğim görseli indirerek Scratch projenize de yükleyebilirsiniz.
Oyunumuzda Ladybug karakterimizin yön tuşlarını kullanarak Donut kuklasına ulaşmasını sağlayacağız ve ulaştığında kazandın mesajı vereceğiz. Bunun için öncelikle yön tuşlarının kodlarını yazalım.
Olaylar menüsüne girerek Boşluk tuşuna basılınca bloğunu alalım ve bu bloğu Yukarı ok tuşuna basılınca olarak değiştirelim. Hareket menüsünden 90 yönüne yönel ve 10 adım git bloklarını alarak Yukarı ok tuşu basılınca bloğuna yerleştirelim. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli nokta 90 yönüne yönel kısmının 0 olarak değiştirilmesidir. 0 açısı yukarıyı temsil etmektedir.
0 : Yukarı
180 : Aşağı
90 : Sağ
-90 : Sol
Aynı blokları ve yukarıdaki bilgileri kullanarak aşağı ok, sağ ok ve sol ok tuşu basılınca bloklarını ayarlayalım.
Sıra geldi diğer işlemlere, yani karakterimizin Donut'a ulaştığı zaman oyunu kazanmasını ve labirentte bulunan siyahlıklara dokunduğu zaman en başa dönmesini sağlayacağız.
Olaylar menüsünden Tıklandığında bloğunu alalım. Hareket menüsünden X: ...... Y: ...... konumuna git bloğunu alalım ve X değerini -214 , Y değerini -161 olarak değiştirelim. Bu değerleri dilediğiniz gibi düzenleyebilirsiniz.
Siyah renge veya donuta dokunup dokunmadığını sürekli kontrol ettirmemiz gerektiği için Kontrol menüsüne girelim ve Sürekli tekrarla bloğunu alalım. Kontrol yapacağımız için Kontrol menüsünden Eğer ...... ise bloğunu alalım ve sürekli tekrarla bloğunun içine yerleştirelim. Algılama menüsüne girelim ve ....... rengine dokunuyor mu? bloğunu alıp eğer bloğu içindeki boşluğa yerleştirelim. Buradan siyah rengi seçmeyi unutmayalım. Hareket menüsünden X: ...... Y: ...... konumuna git bloğunu alalım ve X değerini -214 , Y değerini -161 olarak değiştirelim. (Oyunun başında farklı değerler girdiyseniz o değerleri girmeyi ihmal etmeyiniz.)
Siyah renge değip değmediğini sorgulattık, şimdi de Donut'a ulaşıp ulaşmadığını kontrol ettirelim.
Kontrol menüsünden Eğer ...... ise bloğunu alalım ve sürekli tekrarla bloğunun içine yerleştirelim. Algılama menüsüne girelim ve Fare imlecine değiyor mu ? bloğunu alıp eğer bloğu içindeki boşluğa yerleştirelim. Fare imleci yazısının yanındaki ok işaretine basarak Donut'u seçmeyi unutmayalım.
Donut'a dokunduğunda kazandın mesajı vermek istediğimiz için Görünüm menüsüne girelim ve 2 saniye boyunca Merhaba de bloğunu alalım. Merhaba yazısını Kazandın şeklinde düzenleyelim. Son olarak oyunun bitmesini sağlamak için Kontrol menüsüne girelim ve durdur Tümü bloğunu alalım ve en alta yerleştirelim.
Oyunumuz bitti, iyi eğlenceler :)
KODLAR :
Labirenti ise kendiniz çizebileceğiniz gibi yazının sonunda vereceğim görseli indirerek Scratch projenize de yükleyebilirsiniz.
Oyunumuzda Ladybug karakterimizin yön tuşlarını kullanarak Donut kuklasına ulaşmasını sağlayacağız ve ulaştığında kazandın mesajı vereceğiz. Bunun için öncelikle yön tuşlarının kodlarını yazalım.
Olaylar menüsüne girerek Boşluk tuşuna basılınca bloğunu alalım ve bu bloğu Yukarı ok tuşuna basılınca olarak değiştirelim. Hareket menüsünden 90 yönüne yönel ve 10 adım git bloklarını alarak Yukarı ok tuşu basılınca bloğuna yerleştirelim. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli nokta 90 yönüne yönel kısmının 0 olarak değiştirilmesidir. 0 açısı yukarıyı temsil etmektedir.
0 : Yukarı
180 : Aşağı
90 : Sağ
-90 : Sol
Aynı blokları ve yukarıdaki bilgileri kullanarak aşağı ok, sağ ok ve sol ok tuşu basılınca bloklarını ayarlayalım.
Sıra geldi diğer işlemlere, yani karakterimizin Donut'a ulaştığı zaman oyunu kazanmasını ve labirentte bulunan siyahlıklara dokunduğu zaman en başa dönmesini sağlayacağız.
Olaylar menüsünden Tıklandığında bloğunu alalım. Hareket menüsünden X: ...... Y: ...... konumuna git bloğunu alalım ve X değerini -214 , Y değerini -161 olarak değiştirelim. Bu değerleri dilediğiniz gibi düzenleyebilirsiniz.
Siyah renge veya donuta dokunup dokunmadığını sürekli kontrol ettirmemiz gerektiği için Kontrol menüsüne girelim ve Sürekli tekrarla bloğunu alalım. Kontrol yapacağımız için Kontrol menüsünden Eğer ...... ise bloğunu alalım ve sürekli tekrarla bloğunun içine yerleştirelim. Algılama menüsüne girelim ve ....... rengine dokunuyor mu? bloğunu alıp eğer bloğu içindeki boşluğa yerleştirelim. Buradan siyah rengi seçmeyi unutmayalım. Hareket menüsünden X: ...... Y: ...... konumuna git bloğunu alalım ve X değerini -214 , Y değerini -161 olarak değiştirelim. (Oyunun başında farklı değerler girdiyseniz o değerleri girmeyi ihmal etmeyiniz.)
Siyah renge değip değmediğini sorgulattık, şimdi de Donut'a ulaşıp ulaşmadığını kontrol ettirelim.
Kontrol menüsünden Eğer ...... ise bloğunu alalım ve sürekli tekrarla bloğunun içine yerleştirelim. Algılama menüsüne girelim ve Fare imlecine değiyor mu ? bloğunu alıp eğer bloğu içindeki boşluğa yerleştirelim. Fare imleci yazısının yanındaki ok işaretine basarak Donut'u seçmeyi unutmayalım.
Donut'a dokunduğunda kazandın mesajı vermek istediğimiz için Görünüm menüsüne girelim ve 2 saniye boyunca Merhaba de bloğunu alalım. Merhaba yazısını Kazandın şeklinde düzenleyelim. Son olarak oyunun bitmesini sağlamak için Kontrol menüsüne girelim ve durdur Tümü bloğunu alalım ve en alta yerleştirelim.
Oyunumuz bitti, iyi eğlenceler :)
KODLAR :
LABİRENT SAHNESİ :
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder