Yıldız Toplayan Çocuk



YILDIZ TOPLAYAN ÇOCUK

Bu etkinliğimizde gökyüzünden düşen yıldızları yakalamaya çalışan bir çocuk var, yıldızları topladıkça puan kazanması gerekiyor. Ne dersiniz, yapabilir miyiz ? Tabi ki !

Öncelikle oyundaki çocuk karakterine ve sahneye yazının sonundan ulaşabileceksiniz, bilgisayarınıza indirerek kullanabilirsiniz.

O halde ilk olarak kedi kuklasını silerek bilgisayara indirdiğimiz çocuk kuklasını sahneye ekleyelim.


Kuklayı yükledikten sonra sahnemizi yükleyelim.


Çocuğumuzu kodlamaya başlayalım. Öncelikle Olaylar menüsünden Tıklandığında bloğunu sahnemize alalım. Çocuğumuzun sağa ve sola hareket etmesini sağlayacağımız için ve bunu sürekli kontrol ettirmemiz gerektiği için Kontrol menüsünden Sürekli Tekrarla bloğunu alalım.

Eğer sağ oka basıldıysa sağa gitmesini istediğimiz için yine Kontrol menüsünden Eğer ...... ise bloğunu alıp Sürekli Tekrarla bloğunun içine yerleştirelim. Oka basılıp basılmadığını kontrol etme işlemi bir algılama işlemi olduğu için Algılama menüsüne girelim ve Boşluk tuşuna basıldı mı ? bloğunu alıp eğer bloğu içindeki boş alana yerleştirelim ancak boşluk tuşunu sağ ok olarak değiştirmeyi unutmayalım.

Koordinat sisteminde sağ veya sola hareket etmek için X'i, yukarı veya aşağıya hareket etmek için Y'yi değiştirmemiz gerekiyor. Biz de sağa hareket edeceğimiz için Hareket menüsüne girerek x konumunu 10 değiştir bloğunu alıp eğer bloğunun içine yerleştirelim.

Aynı işlemleri sol ok tuşu için de yapalım ancak bu sefer x konumunu -10 değiştir demeyi unutmayalım çünkü karakterimiz sola gidecek.

Sıra yıldız kuklasını ekleme işlemine geldi. Kukla kütüphanesini açarak arama alanına Star yazalım ve görseldeki yıldız kuklasının sahneye eklenmesini sağlayalım.

Şimdi yıldız için kodlarımızı yazalım.

Öncelikle Olaylar menüsünden Tıklandığında bloğunu sahnemize alalım. Yıldızımızın her seferinde farklı konumdan düşmesini sağlamak için Hareket menüsünden Rastgele konuma git bloğunu alıp Tıklanınca bloğu altına yerleştirelim. Yıldız düşerken Y noktasının sabit olmasını istiyoruz, yani yıldızın düşme noktası belirlenirken sadece X noktasına göre belirlensin. Bunun için yine Hareket menüsünden y konumunu ...... yap bloğunu alarak 180 olarak düzenliyoruz. Yıldızımızın sürekli olarak aşağıya düşmesini istediğimiz için Kontrol menüsünden Sürekli Tekrarla bloğunu alalım.

Yıldız aşağı düşerken Y konumu değişeceği için Hareket menüsünden y konumunu ...... değiştir bloğunu alalım ve -5 olarak düzenleyelim. Şimdi de eğer yıldız yere değerse tekrar başa dönmesini sağlayacağız. Bunun için yıldızın Y konumunu kontrol edeceğiz. Kontrol menüsünden eğer .... ise bloğunu alalım. Operatörler menüsünden .... < .... bloğunu alarak eğer ..... ise bloğundaki boş alana yerleştirelim ve sağ taraftaki boşluğu -170 olarak düzenleyelim. Sol taraftaki alanı ise y konumu ile dolduracağız. Bunun için Hareket menüsüne girelim ve en aşağıda yer alan y konumu bloğunu alıp eğer .... ise bloğundaki sol boşluğa yerleştirelim. Eğer y konumu -170'ten küçük ise başa dönmesini istediğimiz için bu bloğun içerisine en başta kullandığımız rastgele konuma git ve y konumunu 180 yap bloklarını yerleştirelim.

Şimdi yıldızın çocuğa değdiği zaman yapacaklarını ayarlamak için Kontrol menüsünden Tıklandığında bloğunu alıp boş bir alana bırakalım. Yıldız çocuğa değdiği zaman puan artmasını istiyoruz ancak bir değişkene ihtiyacımız var. Değişkenler menüsüne girerek bir değişken oluştur yazısına tıklayalım. Açılan penceredeki alana puan yazarak değişkenimizi oluşturalım.


Değişkenler menüsünde bulunan değişkenimi 0 yap bloğunu alalım ve Tıklandığında bloğunun altına yerleştirelim. Değişkenimi ifadesinin yanındaki ok işaretine basarak puanı seçelim. Böylelikle oyun her başladığında puanın 0 olmasını sağladık. Şimdi yıldızın çocuğa değip değmediğini sürekli kontrol ettireceğimiz için Kontrol menüsünden Sürekli Tekrarla bloğunu alalım. Yıldız çocuğa değdiği zaman yapılacak işlemleri belirlemek için ise Kontrol menüsünden eğer .... ise bloğunu alarak sürekli tekrarla bloğunun içine yerleştirelim. Burada algılama söz konusu olduğu için Algılama menüsüne girerek en üstteki fare imlecine değiyor mu bloğunu alalım ve eğer bloğunun içindeki boşluğa yerleştirelim. Fare imleci ifadesini Çocuk olarak değiştirmeyi unutmayalım.(Dikkat : Açılan pencerede kuklanızın ismi ne ise o gözükecektir.) 

Değişkenler menüsüne girerek Değişkenimi 1 kadar değiştir bloğunu alıp eğer bloğunun içine yerleştirelim. Değişkenimi ifadesini puan olarak değiştirelim. Böylelikle yıldız çocuğa her değdiğinde 1 puan kazanacağız. Yıldız değdikçe ses çıkmasını sağlamak için Ses menüsüne girelim ve en üstteki ..... sesini bitene kadar çal bloğunu alıp eğer bloğunun içine yerleştirelim.Ses kütüphanesini kullanarak buradaki sesi Pop olarak değiştirelim. Yıldız çocuğa değdiği zaman tekrar başlangıç noktasına gitmesini istediğimiz için en başta kullandığımız rastgele konuma git ve y konumunu 180 yap bloklarını yerleştirelim.

Kodlarımız bitti ve artık oyunumuz hazır.

ÇOCUĞA AİT KODLAR : 

YILDIZA AİT KODLAR : 

Yıldıza ait kodları yazdıktan sonra kuklayı çoğaltarak yıldız sayısını arttırabilirsiniz. 

İNDİREBİLECEĞİNİZ KUKLA VE SAHNE : 



PROJE : 

1 yorum: