PAPAĞAN UÇURALIM
Bu etkinliğimizde papağanımızı uçurmak için gerekli kodlar yazacağız. Öncelikle kedi kuklasını silerek yerine papağan(parrot) kuklasını ekliyoruz. Sahne ve diğer kuklaları ekleme işini sizin zevkinize bırakıyorum, ben sahneme 5 tane ağaç ekliyorum ve arka plan olarak da Forest sahnesini tercih ediyorum.
DİKKAT ! : LÜTFEN KODLARINIZI YAZDIĞINIZ KUKLAYI KONTROL EDİNİZ.
Papağanın boşluk tuşuna bastığım zaman hareket etmesini istediğimiçin Olaylar menüsünden Boşluk Tuşu Basılınca bloğunu alıp boş bir alana bırakıyorum. Kanat çırpma görüntüsü verebilmek adına Görünüm menüsünden Sonraki Kostüm bloğunu alıp altına yerleştiriyorum. Kanat çırparken ilerleyebilmesi adına Hareket menüsünden 10 adım git bloğunu alıp Sonraki Kostüm bloğunun altına yerleştiriyorum.
Bu işlemi sürekli olarak tekrarlamasını istediğim için Kontrol menüsünden Sürekli Tekrarla bloğunu alıp diğer tüm blokları bunun içerisine dahil ediyorum.
Bu şekilde olunca çalıştırdığımız zaman papağanın çok hızlı kanat çırptığını ve bir hareket izlenimi vermediğini göreceksiniz. Bunu gidermek için her kanat çırpışta bir müddet beklemesini sağlayacağız. Bunun için Kontrol menüsünden 1 saniye bekle bloğunu alarak en alta yerleştiriyoruz ve süreyi 0.25 olarak değiştiriyoruz.
Şimdi çalıştırdığımızda ise başka bir sorunla karşılaşacağız, papağanımız kanat çırpıyor her şey sorunsuz ancak sahnenin bitimine geldiği zaman geri dönmüyor. Bunu gidermek için ise Hareket menüsünden Kenara Geldiysen Sektir bloğunu alarak sürenin altına yerleştiriyoruz.
Düzenlemeyi yapıp çalıştırdığımız zaman resimdeki gibi bir sıkıntıyla karşılaşacaksınız, bunu çözmek için ise Hareket menüsünden Dönüş Stilini Sağ-Sol Yap bloğunu alıp en alta yerleştiriniz.
Kodlarımız bitti, çalıştırdığımız zaman papağanımız sorunsuz bir şekilde kanat çırpacak ve sahne alanı bittiği zaman geri dönecektir. Dilerseniz bu uygulamaya ses ekleyerek projeyi daha da geliştirebilirsiniz.
Bu işlemi sürekli olarak tekrarlamasını istediğim için Kontrol menüsünden Sürekli Tekrarla bloğunu alıp diğer tüm blokları bunun içerisine dahil ediyorum.
Bu şekilde olunca çalıştırdığımız zaman papağanın çok hızlı kanat çırptığını ve bir hareket izlenimi vermediğini göreceksiniz. Bunu gidermek için her kanat çırpışta bir müddet beklemesini sağlayacağız. Bunun için Kontrol menüsünden 1 saniye bekle bloğunu alarak en alta yerleştiriyoruz ve süreyi 0.25 olarak değiştiriyoruz.
Şimdi çalıştırdığımızda ise başka bir sorunla karşılaşacağız, papağanımız kanat çırpıyor her şey sorunsuz ancak sahnenin bitimine geldiği zaman geri dönmüyor. Bunu gidermek için ise Hareket menüsünden Kenara Geldiysen Sektir bloğunu alarak sürenin altına yerleştiriyoruz.
Düzenlemeyi yapıp çalıştırdığımız zaman resimdeki gibi bir sıkıntıyla karşılaşacaksınız, bunu çözmek için ise Hareket menüsünden Dönüş Stilini Sağ-Sol Yap bloğunu alıp en alta yerleştiriniz.
Kodlarımız bitti, çalıştırdığımız zaman papağanımız sorunsuz bir şekilde kanat çırpacak ve sahne alanı bittiği zaman geri dönecektir. Dilerseniz bu uygulamaya ses ekleyerek projeyi daha da geliştirebilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder